Besparen op uw boekhouding!

 

Peinzende manWeet u wat het u kost om zelf uw boekhouding te doen? 
Onafhankelijk onderzoek van Myler heeft aangetoond dat een ZZP'er gemiddeld 7 uur per maand besteed aan zijn administratie. 
Dit is op jaarbasis 84 uur. 
84 x een uurtarief van bijvoorbeeld € 50,- is meer dan € 4000,- wat het u kost om uw eigen boekhouding te voeren en waarschijnlijk moet u dan de aangifte inkomstenbelasting nog steeds uit handen geven. 
Voor slechts € 840,- (exclusief BTW) per jaar, worden bovenstaande werkzaamheden door ons voor u uitgevoerd! Geen omkijken naar uw boekhouding en € 3.160,-verdiend.

ZZP'er Boekhouding biedt u de volgende voordelen:

  • Wij doen uw aangifte omzetbelasting/BTW.
  • Wij doen uw aangifte (winst) inkomstenbelasting.
  • Wij blijven op de hoogte van alle steeds veranderende belastingregels.
  • Wij houden de boekhouding bij.
  • U scant uw facturen in en gooit ze in de "dropbox" (www.dropbox.com).

“Wij zorgen dat uw boekhouding en aangiftes piekfijn in orde zijn en zo verdienen wij onszelf dubbel en dwars terug”.

Klik hier voor onze tarieven.

Interesse of vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op.

 

Waarom zou u kiezen voor ZZP'er Boekhouding?

Vaste jaarprijs: geen onverwachte kosten.                     
Bereikbaarheid:  uw vragen per email zo snel mogelijk beantwoord.
Gemak: u "dropt" uw papieren (in onze gedeelde dropbox) en de rest wordt voor gezorgd.
Belastingdienst:  uw aangifte omzetbelasting en inkomstenbelasting altijd geregeld.
Omzet:   door ZZP'er Boekhouding uw boekhouding te laten doen, heeft u meer tijd om te doen waar u goed in bent en zodoende meer omzet te behalen.
Gezin: doordat u na uw werktijd niet meer aan uw boekhouding hoeft te werken heeft u meer tijd voor uw partner en kinderen.
Prijs/kwaliteit: uw ZZP'er Boekhouding levert een uitstekende kwaliteit boekhouding en dit alles voor een lage prijs!

 

Bereikbaarheid:

Hoe kunt u contact opnemen met ZZP'er Boekhouding?

1.  Per email zeven dagen per week, 24 uur per dag. 

2.  Telefonisch via 06-42 32 00 05 (op werkdagen tussen 18:00 en 22:30 uur).

Vaste jaarprijs:
Deze prijs is voor alle standaard werkzaamheden. Telefonisch advies en advies per email zitten hier bij inbegrepen, u krijgt hier zodoende geen rekening meer voor. 
Mocht u tussentijds bijvoorbeeld een jaarrekening willen ontvangen, dan zal dit wel in rekening worden gebracht.

 

ZZP'er Boekhouding: de boekhouder die altijd klaar staat voor zzp'ers!

De afschaffing van de VAR per 1 mei 2016

De VAR bestaat niet meer, in plaats daarvan zijn er nu modelovereenkomsten te downloaden via de Belastingdienst website. De modelovereenkomsten zijn niet verplicht, je hoeft er dus geen gebruik van te maken. Maar als je er wel gebruik van maakt en werkt volgens een modelovereenkomst dan is er geen sprake van loondienst en hoeft de opdrachtgever geen loonheffingen in te houden.

Voor iedere opdracht een nieuwe overeenkomst opstellen?

Je hoeft niet voor iedere nieuwe opdracht een nieuwe overeenkomst op te stellen. Je kiest (in samenspraak met de opdrachtgever bijvoorbeeld) één van de algemene modelovereenkomsten op de Belastingdienst website en stuurt deze als bijlage mee in de e-mail waarin de afspraken tussen u en de opdrachtgever worden vastgelegd. Of verwijs naar het nummer van de modelovereenkomst. Zolang je volgens de afspraken uit de modelovereenkomst werkt is er geen sprake van loondienst.

Als je al zeker bent dat er geen verwarring kan zijn over dat je niet werkt in loondienst?

Als je bijvoorbeeld stukadoor bent en werkt voor particulieren, dan hoef je geen modelovereenkomst in te vullen. Of als je fotograaf bent en een speciale dag voor een bedrijf komt vastleggen. 

Als je een langere tijd voor een bedrijf werkt, bijvoorbeeld in een functie die ook met eigen personeel is ingevuld (bijvoorbeeld je bent lasser en wordt ingehuurd door een groot bedrijf, waar ook lassers in loondienst zijn), dan is het aan te raden om een modelovereenkomst in te vullen.

Als je hier klikt dan kun je een voorbeeld modelovereenkomst downloaden als word bestand.

Alle modelovereenkomsten kun je vinden op www.belastingdienst.nl/ozo deze zijn beschikbaar als PDF bestand.

 

Wat is BTW?

Dit is een belasting die door de overheid wordt geheven over de toegevoegde waarde op de verkoop van producten en diensten. 

De producent koopt grondstoffen (of een dienst of product) van zijn leverancier voor een bepaalde prijs. Daarna maakt de producent van deze grondstoffen een eindproduct. Het eindproduct is voor de winkel duurder dan de som van de grondstoffen. Over het toegevoegde bedrag moet belasting worden betaald, BTW. De winkel verhoogt de prijs van het eindproduct ook nog met een bepaalde marge. Achteraf moet iedere ondernemer de BTW aan de overheid betalen. Het lijkt alsof de ondernemers de BTW betalen, maar eigenlijk wordt het BTW bedrag in zijn geheel betaald door de consument.

Een voorbeeld:

De producent koopt vier grondstoffen á € 2,00 per grondstof. Deze vier grondstoffen samen vormen product Y. Product Y kost (in dit voorbeeld) € 8,00. De producent wil € 2,00 winst maken op het product en verkoopt het voor € 10,00 (zonder BTW) aan de winkel. De winkel betaald dan € 10,00 + 21% BTW = € 12,10 per product aan de producent. De producent moet per product € 2,10 betalen aan de Belastingdienst. De winkel mag € 2,10 (voorbelasting) per product aftrekken van de te betalen BTW.

De winkel verkoopt het product voor € 15,00 aan de consument. Dat is € 10,00 + € 2,40 + 21% BTW (= € 2,60) = € 15,00. De totale BTW op dit product bedraagt € 2,60 voor de consument (€ 2,10 + € 0,50). Zoals je ziet betaald de winkel alleen belasting over de toegevoegde waarde. De winkel kan namelijk de € 2,10 BTW per product die ze moest betalen aan de producent, aftrekken van de € 2,60 die ze heeft ontvangen van de consument. De winkel betaald dus eigenlijk maar € 0,50 per product aan belasting (BTW). Dit klopt natuurlijk ook, want € 15,00 - € 12,10 = € 2,90. De winkel heeft € 2,90-(€ 2,90 / 121 * 21) = € 2,40 aan waarde toegevoegd (€ 2,40 + 21% BTW = € 2,90).

Hoe berekenen je nu eigenlijk de BTW?

Een factuur bestaat uit een netto bedrag en een BTW bedrag. Als je bijvoorbeeld € 10,- in rekening wilt brengen dan werkt dit op de volgende manier:

  • € 10,- = 100%. 
  • € 10,- x 21% = € 2,10 = 21% BTW. 
  • Totaal € 10,- + € 2,10 = € 12,10 (= 121% = het netto bedrag + BTW).

Een bedrag inclusief BTW terug rekenen naar bedrag zonder BTW.

Je spreekt een prijs af met de klant, inclusief BTW.

 

  • € 10,- inclusief BTW.
  • Je berekent nu niet 21% van deze € 10,-. Maar je neemt € 10,- gedeeld door 121 keer 100.
  • De € 10,- is namelijk het netto bedrag + BTW, dus 121%.
  • Het nettobedrag is (€ 10,-/121)*100 = € 8,26.
  • Het BTW bedrag is (€ 10,-/121)*  21 = € 1,74.

 

Natuurlijk is het nog veel eenvoudiger om een email te sturen aan ZZP'er Boekhouding en om hulp te vragen.

Sluit hier direct een abonnement af.

ZZP'er Boekhouding Maassluis

Dit is de plaats waar ZZP'er Boekhouding is gevestigd.

U kunt te allen tijde bij ons terecht voor uw boekhouding en/of Belastingaangiftes, zowel zakelijk als particulier .

Waarom zou u kiezen voor ZZP'er Boekhouding?

  • Gemak: u "dropt" uw papieren en de rest wordt voor gezorgd.
  • Belastingdienst: uw aangifte omzetbelasting en inkomstenbelasting altijd geregeld.
  • Bereikbaarheid: uw vragen per email zo snel mogelijk beantwoord.
  • Vaste jaarprijs: geen onverwachte kosten.
  • Omzet: door ZZP'er Boekhouding uw boekhouding te laten doen, heeft u meer tijd om te doen waar u goed in bent en zodoende meer omzet te behalen.
  • Gezin: doordat u na uw werktijd niet meer aan uw boekhouding hoeft te werken heeft u meer tijd voor uw partner en kinderen.
  • Prijs/kwaliteit: uw ZZP'er Boekhouding levert een uitstekende kwaliteit boekhouding en dit alles voor een lage prijs!

Bereikbaarheid:

Hoe kunt u contact opnemen met ZZP'er Boekhouding?

  1. Per email zeven dagen per week, 24 uur per dag. 
  2. Telefonisch via 06-42 32 00 05 (op werkdagen tussen 18:00 en 22:30 uur).

Vaste jaarprijs: 

Deze prijs is voor alle standaard werkzaamheden. Telefonisch advies en advies per email zitten hier bij inbegrepen, u krijgt hier zodoende geen rekening meer voor. 

Mocht u tussentijds bijvoorbeeld een jaarrekening willen ontvangen, dan zal dit wel in rekening worden gebracht.

 

ZZP'erBoekhouding: deboekhouder die altijd klaar staat voorzzp'ers!

ZZP'er Boekhouding is een onderdeel van Administratiekantoor van Riet.

Naam:  Administratiekantoor van Riet 
Adres: Merellaan 415
Postcode: 3145 EP
Woonplaats: Maassluis
KvK nummer: 24486861
BTW nummer:  NL1808.38.180.B02
Telefoon: 06-42 32 00 05
Beconnummer: 665307